Az egyes témákat a négy korcsoport (óvodás, alsó tagozatos, felső tagozatos és „szabadfogású”(ami gyakorlatilag a középiskolás korosztályra is kiterjesztett ifi-csoportot jelenti ebben az esetben) csapatai korosztályuknak megfelelő szintű, együttműködést és kreativitást kívánó feladatokat oldottak meg, sok esetben nagyszerű eredménnyel. A feladatok minden esetben három típusba voltak sorolhatók:
A) Ez a feladat minden fordulóban valamilyen közös kreatív munka elkészítését jelentette megadott témában, adott technikával. Ezen felül minden csapat számára adott volt a lehetőség, hogy az alsóbb korcsoportok feladataiból is válasszon egyet vagy többet, és pluszpontokért azokat is megoldja. Az óvodás korcsoport csapatai csak ezt a feladatot kapták.
B) Ez feladatlap minden fordulóban valamilyen kutatós-kifejtős jellegű feladatot tartalmazott, amelyekben a gyerekek a településüket ismerték-ismertették meg.
C) Végül pedig minden forduló villámkérdésekkel, kvízzel zárt, amelyben a téma apró érdekességeinek néztek utána a gyerekek.
Ezeket a tapasztalatokat, feladatokat, elkészült anyagokat adjuk most közre témánként bontva.